والدین و کودکان تیز هوش مشاهده عکس بزرگتر

والدین و کودکان تیز هوش

978-600-5462-29-6

جدید

اخطار: آخرین موجودی فعلی!

300,000 ﷼

کتاب والدین و کودکان تیز هوش - راهنمای والدین برای آموزش کودکان استثنایی و آزمون های هوش

مولف: دکتر دیوید پالمر
مترجم: سمانه اصفهانیان

در این کتاب می آموزید که چگونه می توانید نشانه های تیز هوشی و یا ناتوانی های یادگیری را در فرزند خود شناسایی کنید.

با خرید این محصول شما 30000 امتیاز وفاداری دریافت می کنید.


توضیحات

فهرست مطالب:

بخش اول: آزمون IQ و آموزش تیزهوشان
فصل اول: نگاهی عمیق به آزمون های IQ
فصل دم: شناسایی دانش آموزان تیز هوش
فصل سوم: اموزش تیزهوشان چیست؟ و آیا برای فرزند من مناسب است؟
فصل چهارم: آزمون IQ و آموزش تیزهوشان
بخش دوم: تیز هوشی و کودکان
فصل پنجم: نشانه های تیزهوشی
فصل ششم: آیا تیز هوشی، خوب است؟
بخش سوم: آزمون IQ و ناتوانی های یادگیری
فصل هفتم: کودکان با استعداد که مشکلات یادگیری دارند
بخش چهارم: آزمون IQ و هوش، پیشینه و مبانی آن
فصل هشتم: آزمون IQ در مدارس چگونه شروع شد؟
فصل نهم: هوش چیست؟ و آیا واقعا می توان آن را ارزیابی کرد؟
فصل دهم: طبیعت، تربیت و تاثیرات دیگر

 

مقدمه ای از کتاب:

شاید آزمون های هوش و گزینش افراد برای شرکت در برنامه های خاص برای بعضی از افراد یک مسئله اسرار آمیز به نظر بیاید که تنها افراد برگزیده و اندکی آن را درک می کنند.
برای آنکه بتوانید تصمیمات ارزشمندی در رابطه با تحصیلات فرزندتان اتخاذ کنید باید درست به اندازه یک معلم، مدیر، روانشناس مدرسه یا هر کس دیگری از اطلاعات کافی برخوردار باشید.
در این کتاب می آموزید که چگونه می توانید نشانه های تیز هوشی و یا ناتوانی های یادگیری را در فرزند خود شناسایی کنید.
یا چگونه از آزمون های IQ و ملاک های دیگر در گزینش کودکان برای برنامه های خاص مدارس استفاده کنید.

فصل اول: از آزمون های IQ می توانید برای تصمیم گیری های مهم در مورد برنامه یا خدماتی که فرزندتان دریافت می کند استفاده کنید، به عنوان مثال، امتیازهای IQ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهیم معین کنیم کدام دانش آموز برای برنامه های آموزشی تیزهوشان یا برای برنامه های ابتکاری طراحی شده با هدف کمک به  کودکان در مسائل آموزشی مناسب است.
فصل دم: شناسایی کودکان تیز هوشی که نیاز به دریافت حمایت های خاص در مدارس دارند، می تواند کار دشواری باشد، در واقع بهتر است بعضی از کودکانی که بهره هوشی (IQ) بالایی دارند در برنامه های عادی مدارس قرار نگیرند.
فصل سوم: اگر می خواهید بدانید آیا قرار گرفتن فرزندتان در برنامه آموزشی تیزهوشان مناسب اوست یا نه باید بدانید مدرسه محله شما کدامیک از برنامه ها را رارائه می دهد و تفاوت آن با برنامه هاییی که کودکتان پیش از این دریافت کرده چیست.
فصل چهارم: والدین باید هنگام اخذ تصمیم های آموزشی برای فرزندشان مانند هر شخص دیگری از اطلاعات کافی برخوردار باشند. در این فصل به متداول ترین و محتمل ترین سوالاتی که والدین می پرسند پاسخ های مستقیم داده می شود.
فصل پنجمک نگرش شما در مورد رشد فرزندتان بسیار مهم است هر چه اطلاعات شما بیشتر باشد هنگام انتخاب بهترین برنامه برای او از موقیعت بهتری برای همکاری با دیگران برخوردار خواهید بود. فصل پنجم به بعضی خصوصیت های متداول کودکان تیر هوش می پردازد و در نظر میگیرد که چه زمانی شناخت تیز هوشی امری لازم است.
فصل ششم: لزوما برای خوب زندگی کردن نباید IQ بالایی داشته باشیم . ویژگی های دیگر مانند انگیزه پشتکار و خلاقیت هم می تواند به همان اندازه یا بیشتر از آن در شادی ها و موفقیت ها مهم باشد. در واقع شاید داشتن IQ بسیار بالا عملا مزیت زیادی نداشته باشد.
این فصل ایده IQ بهینه را مدنظر می گرد و به بعضی از جنبه های منفی تیز هوشی می پردزاد.
فصل هفتم: کودکان با استعداد و یا تیزهوش بسیاری هستند که در مدارس به سختی تقلا می کنند . ممکن است نهایتا ناتوانی های یادگیری در بعضی از این کودکان مشاهده شود و برایشان خدمات پشتیبان ارائه شود با یان وجود کودکان بسیاری وجود دارند که می توانند از خدمات خاص مدارس بهره ببرند ولی هرگز به تیزهوشی آنها پی برده نمی شود.
فصل هشتم: آزمون IQ در مدارس ما بسیار رایج است ولی آغاز آن از کجا بوده است؟ 3 فصل آخر این کتاب مخصوص والدینی است که می خواهند به آزمون IQت حول مفهوم هوش بشری نگاه عمیق تری بیاندازند. فصل هشتم، مروری کلی است برتاریخچه اولیه و شگفت آور آزمایش توانایی زهنی.
فصل نهم: بالاخره هوش چیست؟ در واقع هیچ توافقی بر سر معنای این کلمه وجود ندارد. مگر اینکه بگوییم هوش، بیش از آن چیزی است که در آزمون IQ سنجیده می شود.
فصل نهم نگاهی می اندازد به تعریف وازه ی هوش و در نهایت با فرضیه هوش های چندگانه خاتمه می یابد.
فصل دهم: منشا توانایی های ما از کجاست؟ چه میزان از آنچه ما هستیم، به دلیل مسائل ژنتیکی و چه مقدار از آن برگرفته از تجربیاتمان است؟ فصل دهم با در نظر گرفتن بررسی های انجام شده روی موش ها ، دوقلو ها، فرندخواندگی، ترتیب تولد و اندازه خانواده به این سوال ها پاسخ می دهد.

 

نقد و بررسی مشتریان

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.

برچسب ها

آثار مرتبط