تربیت جنسی - مبانی اصول و روش ها از منظر قرآن و حدیث مشاهده عکس بزرگتر

تربیت جنسی - مبانی اصول و روش ها از منظر قرآن و حدیث

جدید

230,000 ﷼

Give a Name

کتاب تربیت جنسی - مبانی اصول و روش ها از منظر قرآن و حدیث

مولف: علی نقی فقیهی

تربیت جنسی، به عنوان بخشی مهم از نظام تعلیم و تربیت، در قرآن و احادیث، مورد توجه و تاکید است. آموزش های وحیانی درباره مسائل جنسی می تواند به پرورش استعدادهای افراد در جهت ارتقای سطح سلامت و تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت کمک کند و جوامع را از انحرافات جنسی و بسیاری از بیماری های روانی نجات بخشد.

با خرید این محصول شما 23000 امتیاز وفاداری دریافت می کنید که به همین میزان در خرید بعدی تخفیف دریافت خواهید کرد.


  • با اطمینان خرید کنید(نماد اعتماد الکترونیکی)

    این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

  • سوالی دارید؟

    در مورد این محصول سوالی دارید ؟ با پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید، در خدمتتان هستیم. 09127596194

  • راهنمای خرید آنلاین

    راهنمای کامل خرید از سایت را مطالعه نمایید و خریدی آسوده و امن را تجربه نمایید.

  • مشتریان وفادار

    با خرید هر محصول، بن تخفیف هدیه می گیرید و در خرید های بعدی، تخفیف شگفت انگیز دریافت می کنید.

کتاب های مرتبط

خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:

توضیحات

مقدمه ای از کتاب:

بدون تردید، بخشی از موفقیت ها و کامیابی های بشر در گرو تربیت جنسی است، چرا که تکامل و تعالی انسان، بسته به تربیت و خودسازی در همه ی ابعاد وجود اوست و غریزه جنسی یکی از ابعاد است. لذا هر مکتبی که داعای تامین سعادت بشر را دارد ،باید برای غریزه ی جنسی، برنامه داشته باشد و پاسخ روشنی به آن بدهد.
در برخورد با این بخش از ماهیت انسان ،مکاتب مختلف و اکنش های متفاوتی را نشان داده اند. برخی مرکز ثقل حیات انسان را غریزه ی جنسی شمردند و در ارضای این غریزه، راه افراط را در پیش گرفته اند که منجر به پیدایش بی بند و باری جنسی گردید. از سوی دیگر برخی به بهانه ی تقدس و تدین، این بخش از ماهیت انسان را نادیده گرفتند و حتی سخن گفتن از آن را نادرست دانستند که مجب پیدایش رهبانیت جنسی در صدر اسلام شد و ممکن است رگه هایی از آن در هر زمانی وجود داشته باشد.
پرسش اساسی این است که اسلام چه برنامه ای برای تربیت جنسی دارد؟ و این برنامه از چه منطقی پیروی می کند؟
در آموزه های دینی ما گزاره های فراوانی در این باره وجود دارد و تحقیقات متفاوتی نیز در این باره انجام شده و هر کدام با رویکردی خاص به این مسئله پرداخته اند.
پژوهش حاضر که به همت جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای دکتر علی نقی فقیهی انجام شده است، درصدد است تا با عبور از لایه های ظاهری گزاره ها، معارف نهفته در عمق آنها را به دست آورد، و در قالبی علمی ارائه کند.
این کتاب (تربیت جنسی) که برگرفته از متون قرآنی و حدیثی است، به اهداف، مبانی، اصول و روش های تربیت جنسی در دوره های کودکی، نوجوانی و جوانی و نیز معیارهایی به هنجار و نا به هنجار جنسی و شیه های پیشگیری از انحرافات جنسی و فنون درمانی، روان شناختی و تربیتی، و همچنین به جنبه های گوناگون حقوق جنسی بویژه جنبه های عاطفی و معنوی می پردازد پيش گفتار مقدّمه بخش اوّل : مبانى تربيت جنسى فصل يكم : مفاهيم و كلّيات ۱ . مفهوم جنسيت غريزه جنسى حواس و غريزه جنسى عواطف و غريزه جنسى ۲ . مفهوم تربيت جنسى ۳ . آموزش جنسى فصل دوم : اهداف تربيت جنسى الف . هدف نهايى ب . اهداف واسطه اى اهداف كلّى تربيت جنسى ۱ . فراهم كردن بستر مناسب براى رشد سالم جنسى ۲ . شناخت و انتظار درست از هويّت جنسى خود ۳ . ارضاى صحيح و به هنجار غريزه جنسى ۴ . پيشگيرى از انحرافات جنسى و ايجاد زمينه پاك دامنى در جامعه ۵ . آماده سازى دختر و پسر براى زندگى سالم خانوادگى فصل سوم : مبانى و اصول تربيت جنسى مقدّمه مبانى اصول رابطه مبانى و اصول منشأ بودن اصول براى صفات و افعال نسبيت در اصول رابطه اصول و فروع الف . وجود غريزه جنسى اصول مرتبط با مبناى اوّل ۱ . رشد احساس طبيعى بودن نياز جنسى ۲ . لازم دانستن ارضاى نياز جنسى ۳ . روابط جنسى ، در قالب ازدواج ۴ . پرهيز از افراط و تفريط در ارضاى غريزه جنسى ب . تمايل به معنويت و فضيلت دوستى اصول مرتبط با مبناى دوم ۱ . اصل عفّت و خويشتندارى ۲ . اصل ازدواج ۳ . اصل لزوم انتخاب همسر شايسته و ديندار ۴ . اصل لزوم همكارى معنوى ج . نياز انسان به همدم اصول مرتبط با مبناى سوم ۱ . پرورش نگرش اُنسى به جنس مخالف ۲ . توجّه به تجانس روحى در همسريابى ۳ . اصل ازدواج بر اساس خواست دختر و پسر د . زيبادوستى اصول مرتبط با مبناى چهارم ۱ . اصل توجّه به زيبايى هاى خويش ۲ . اصل پرهيز از تبرّج ۳ . اصل توجّه زوجين به زيبايى هاى يكديگر ه . نياز به محبّت اصول مرتبط با مبناى پنجم ۱ . پيشگيرى از محبّت جنسى زودهنگام ۲ . اصل لزوم تبلور محبّت در روابط زوجين بخش دوم : شيوه هاى آموزش و تربيت جنسى مقدّمه فصل يكم : شيوه هاى تربيت جنسى پيش از ازدواج يكم . شيوه هاى مستقيم الف . دوره كودكى ۱ . آموزش جنسيت و نقش جنسى و پرورش هويّت جنسى ۲ . پيشگيرى از زمينه هاى تحريك جنسى الف . خوددارى از انجام دادن عمل جنسى در برابر فرزندان ب . اجازه گرفتن فرزندان براى ورود به اتاق والدين ج . خوددارى از لُخت شدن در برابر كودكان يا لُخت كردن آنها د . خوددارى از دست زدن به عورت كودك ه . خوددارى از بوسيدن و در آغوش گرفتن كودكان نامحرم . . . و . جداسازى بستر كودكان ز . جلوگيرى از بازى هاى جنسى ح . بازى نكردن با آلت تناسلى خود ۳ . پاسخ دادن به پرسش هاى جنسى كودكان ب . دوره نوجوانى ۱ . آگاهى دادن نسبت به تغييرات جسمى بلوغ ۲ . آشناسازى نسبت به طبيعى بودن تحوّلات نوجوانى ۳ . تعديل حالت هاى روانى ۴ . پرورش هويّت جنسى نوجوان ۵ . توجّه به نياز جنسى و جهت دهى مطلوب به آنها الف . پذيرش تمايل جنسى در نوجوان ب . تبيين هدف هاى تمايل جنسى ج . توجّه به پيامدهاى نامطلوب بى بندوبارى جنسى د . سوق دادن انرژى جنسى ، به امور معنوى و مطلوب ه . تشويق به ادامه تحصيل و علم آموزى و . آموزش شيوه هاى كنترل تحريكات جنسى يك ـ كنترل نگاه دو ـ پرهيز از خلوت كردن با نامحرم سه ـ دورى از رفتارهاى اغواگرانه چهار ـ كنترل حسّ لامسه پنج ـ درگير ساختن فرد با احساس ديگرش شش ـ پرهيز از زدودن موهاى زايد به صورت مستمر هفت ـ پرهيز از غذاهاى محرّك هشت ـ كنترل فكر و خيال نُه ـ حفظ حجاب دو نكته دوم . شيوه هاى غيرمستقيم الف . تأمين نياز روانى ـ عاطفى ۱ . محبّت كردن ۲ . نوازش كردن ۳ . هديه دادن ۴ . ارزش دادن ۵ . تأمين امنيت ب . دعا ۱ . دعا كردن به هنگام انعقاد نطفه ۲ . آكنده كردن فضا از ذكر خدا ۳ . آموزش دعا به كودك ج . شكوفاسازى فطرت د . زمينه سازى ادب نيكو زمينه هاى روان شناختى تأديب كودك ه . آموزش اعمال دينى و . پرورش فضايل اخلاقى ۱ . حيا يك . الگودهى عملى والدين دو . تبيين پيامدهاى حيا سه . اظهار انزجار از عمل قبيح ۲ . عفّت ۳ . غيرت فصل دوم : تربيت جنسى در دوره ازدواج و پس از آن يكم . عوامل تأثيرگذار غير مستقيم الف . اهداف ازدواج ۱ . آرامش روان ۲ . تقويت ايمان ۳ . حفظ عفّت (پاك دامنى) ۴ . بقاى نسل ۵ . پرورش نسل صالح ب . انتخاب شريك جنسى ۱ . شرايط ازدواج يك . رشد جنسى دو . رشد عاطفى سه . رشد عقلى (اجتماعى و اقتصادى) سنّ ازدواج از نظر روان شناسان ۲ . معيارهاى انتخاب همسر يك . زيبايى جاذب دو . هماهنگى فكرى و اعتقادى سه . توافق اخلاقى چهار . همشأنى اجتماعى پنج . ديندارى و تقوا شش . رعايت فاصله سنّى هفت . توجه به خواست دختر و پسر هشت . سلامت خانوادگى ج . ارتقاى شناختى همسران ۱ . شناخت نيازها و عواطف ۲ . شناخت حقوق جنسى مراد از نشوز چيست؟ آيه ، شامل چه كسانى است؟ دوم . عوامل تأثيرگذار مستقيم الف . شناسايى شرايط ارتباط جنسى ۱ . شرايط مكانى ۲ . شرايط زمانى ۳ . شرايط روانى ب . فرايند رابطه جنسى ۱ . مرحله انگيزش ۲ . زمينه سازى هاى روان شناختى آميزش يك . موقعيت روانى زوجين در شب زفاف دو . پرهيز از آميزش در شرايط نامناسب اوّل . پرهيز از آميزش در موقعيت لزوم تخليه شكم دوم . خوددارى از صحبت غير عاشقانه به هنگام آميزش سوم . خوددارى از آميزش در حال جنابت چهارم . خوددارى از آميزش در حالت ايستاده پنجم . پرهيز از افراط در عمل جنسى ۳ . مرحله آميزش و اوج لذّت جنسى ۴ . مرحله فرونشينى بخش سوم : رفتارهاى نابه هنجار جنسى : عوامل ، راه هاى پيشگيرى و درمان رفتار نابه هنجار ۱ . ملاك آمارى ۲ . ملاك روانى ۳ . ملاك اجتماعى رفتار نابه هنجار جنسى نقش اختيار در نابه هنجارى هاى جنسى فصل يكم : انواع نابه هنجارى هاى جنسى مقدّمه الف . استمنا و استشها ب . همجنس گرايى ۱ . لواط ۲ . تمايل مرد به مفعول واقع شدن ۳ . مالش مردان ۴ . تمايل مرد به بوسيدن مرد ۵ . مصافحه، لمس و گفتن سخنان جنسى ۶ . ملاعبه هاى همجنس گرايانه ۷ . مساحقه (همجنس گرايى در زنان) ج . زنا و روسپيگرى د . نظربازى (تماشاگرى جنسى) ه . مصافحه مرد با زن و . مالش مرد به زن ز . تشابه به جنس مخالف ح . حيوان بازى (آميزش با حيوان) ط . آزارگرى جنسى ى . آزارخواهى جنسى ك . يادگارپرستى ل . بچّه بازى م . نمايشگرى فصل دوم : عوامل نابه هنجارى هاى جنسى مقدّمه الف . خانواده ۱ . كمبود محبّت ۲ . استبداد و سلطه گرى والدين ۳ . تحقير ۴ . پنهان نداشتن روابط زناشويى از سوى والدين ۵ . ناآگاهانه نگه داشتن فرزند ب . عوامل اجتماعى و محيطى ۱ . مدرسه ۲ . همسالان و دوستان ۳ . رسانه هاى ارتباط جمعى فيلم هاى جنسى (پورنوگرافى) ۴ . اوقات فراغت و بيكارى ۵ . فقر و ثروت ۶ . چشم چرانى ۷ . همنشينى با منحرفان ۸ . اختلاط زن و مرد ديدگاه هاى مربوط به عوامل نابه هنجارى هاى جنسى يك . اختلال در هويّت جنسى دو . سبب شناسى پارافيلياها فصل سوم : پيشگيرى و درمان نابه هنجارى هاى جنسى مقدّمه الف . اجراى شيوه هاى تربيت جنسى ب . غلبه بر عوامل انحراف ج . نظارت اجتماعى ۱ . نظارت رسمى و غير رسمى ۲ . نظارت اجبارى و اقناعى نظارت اجتماعى و اينترنت نظارت مبتنى بر تربيت دينى يك . عقلانيت دو . تقواى حضور سه . ارزيابى و نقّادى د . مراقبه هاى فردى ۱ . خويشتندارى ۲ . ذكر و توجّه ۳ . توجّه به زمينه هاى محيطى ۴ . استكمال عقل ۵ . توجّه به همسر و استمداد از خدا ۶ . مشارطه و محاسبه ۷ . پرهيز از چشم چرانى يك . توجّه به مسئوليت چشم دو . توجّه به پليدى عمل سه . درك حضور و آگاهى خدا چهار . يادآورى مرگ و قيامت پنج . برگرداندن چهره شش . توجّه به آثار پرهيز از چشم چرانى ـ تزويج با حور العين ـ درك لذّت عبادت ـ درك لذّت ايمان ـ شهود عظمت الهى ـ امان يافتن از حسرت و هلاكت ـ آرامش دل ـ تضمين بهشت ـ مصونيت از زنا ـ گريان نبودن در قيامت ه . توجّه به پيامدهاى نابه هنجارى هاى جنسى ۱ . آسيب هاى شخصيتى ۲ . آسيب هاى شناختى و نگرشى ۳ . آسيب هاى معنوى ۴ . پيامدهاى ناگوار

کتاب هفته

نقد و بررسی مشتریان

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.

    اخلاقی وعرفانی

    با اطمینان خرید کنید

    نماد اعتماد